Skip to Content

Maak kennis met de geschiedenis van DYLON

40er: DYES OF LONDON

In 1946 werd DYLON – ‘Dyes of London’ – opgericht door twee jonge ondernemers, Luca Purbeck en Peter Samuel, die begonnen met de verkoop van kleurrijke textielverf vanuit een garage in het centrum van Londen.
Na deze bescheiden start kende DYLON een voorspoedige groei in het naoorlogse Engeland. Er waren weinig nieuwe artikelen en mensen gebruiken textielverf om hun woningen, kleding en humeur op te fleuren.

50er: DYLON IS WERELDWIJD ACTIEF

Tijdens de rock-'n-rolljaren van de fifties bleef het bedrijf groeien. De volgende decennia werd DYLON wereldwijd actief en verkocht het bedrijf textielverf in meer dan 70 verschillende landen.

60er: BOEIENDE NIEUWE KLEUREN

De swingende jaren 1960 waren een hoogtepunt voor DYLON. Deze periode was ongetwijfeld de meest kleurrijke van de vorige eeuw. De etalages van de chique boetiek van DYLON aan Edgware Road brachten steeds nieuwe ideeën om de modemakers te inspireren, terwijl tieners hun eigen outfits maakten, zomen inkortten, T-shirts verfden en boeiende nieuwe kleuren droegen.
80er: MEER INNOVATIES
Dylon is blijven innoveren in de jaren 1970 en 1980, en bracht een uitgebreid assortiment van producten voor textielverzorging op de markt, van strijkhulpen tot vlekkenverwijderaars om kleuren optimaal te houden. In 1979 toonde zelfs Grace Kelly oprechte belangstelling in het DYLON-assortiment op een internationale beurs in Monte Carlo.
90er: LEVENDIGE KLEUREN
In de jaren 1990 was DYLON een favoriet merk van de televisiereeks Changing Rooms, en werd het gebruikt door onder meer Laurence Llewelyn-Bowen. Ook in die tijd bleef DYLON innoveren met de lancering van het bijzonder praktische product DYLON Wash & Dye.
Heden: ZORG VOOR VERANDERING
Ook nu sluit DYLON aan bij de hedendaagse trend om minder verspilzuchtig om te springen met wat we hebben. Recycling is erg "in" en mensen kiezen er vaker voor om zaken aan te passen in plaats van ze weg te gooien. Ook individualiteit is heel erg aan de orde tegenwoordig. Met DYLON textielverf kunnen mensen uitdrukking geven aan hun persoonlijkheid door kleding of woontextiel in exclusieve kleuren.